Travel

Inca una si (nu) ma mai duc! Party Sails 2018 – Muntenegru!

Party Sails loveste din nou!

Asa zic in fiecare an. Gata, este ultima vara cand merg pe barca! Sunt prea batrana pentru genul acesta de vacanta. Si ce credeti? Ma tine fix pana vin info legate de destinatie si oferta de barci. Adica undeva prin decembrie. Asa am zis si anul trecut, ca dupa 3 veri petrecute pe barca, in Grecia, pun stop. Doar ca vara aceasta Party Sails  s-a mutat in Muntenegru. Si eu nu fusesem in Muntenegru. Deci nu am putut sa spun nu. Acum va povestesc si voua cum a fost.

Nu insist pe conceptul de Party Sails ca despre el v-am povestit deja aici . Detaliez un pic drumul pana in Muntenegru si va prezint porturile pe care le-am bifat. Pun si cateva poze cat sa va ofticati.  De la mine cateva cu apusurile dementile si de la Party Sails, cu toata gasca, aici.

Drumul si pit stop-urile

Despre drumul pana in Muntenegru auzisem multe. Si nu chiar de bine. Vorbesc aici de varianta cu masina. Pentru cine doreste, desigur, se gasesc si zboruri. Nu directe, cu escala de vreo 4-6h iar pretul difera in functie de perioada cand este achizitionat. Cativa dintre prietenii nostri care au ales aceasta variata au platit pentru biletul de avion 270 euro + inca 50 euro, pe segment, pentru bagaj, biletele fiind luate cam cum o saptamana si jumate inainte de plecare.

Dar sa revenim la drumul cu masina. Am fost in formula de 4, am plecat vineri la 9 dimineata din Bucuresti si am ajuns a doua zi, sambata, la 2-3 dupa amiaza in portul Solila, un port aflat la vreo ora si jumatate de navigat pana la Kotor, portul unde incepea aventura noastra. Insa, cu oprire peste noapte in Kopaonik. Traseul pe care l-am urmat este acesta: Bucuresti – Craiova – Calafat – Zajecar – Krusevac – Novi Pazar – Podgorica – Solila. Aici linkul pentru google maps – aproximativ 950 km. Drumul nu este unul usor, fiind prin munti, insa este extraordinar de frumos. Multe serpentine si limitari de viteza, singura autostrada de care am avut parte pe aceasta ruta a fost autostrada Bucuresti-Pitesti. Inteleg ca mai sunt si alte variante de ajuns in Muntenegru, mai lungi ca si distanta dar care se bucura de prezenta autostrazilor. Una dintre ele presupunea traversarea prea multor tari, adica, pe langa cele de mai sus si Macedonia, Kosovo si Albania. Una peste alta drumul a fost ok-ish. Cu politia nu am avut treaba nici la dus nici la intors, o singura data ne-au oprit in Muntenegru dar cand si-au dat seama ca nu vorbim aceiasi limba au scapat repede de noi. Drumurile din Muntenegru mai bune decat cele din Serbia, oricum toate mai bune decat ale noastre. Cel mai neplacut aspect in comportamentul soferilor din Serbia si Muntenegru este faptul ca ei nu semnalizeaza!

Drumul de intoarcere a fost un pic mai dragut avand in vedere faptul ca aveam deja experienta lui. Doar ca de data aceasta am incercat sa mergem mai mult in prima zi si noaptea ne-am petrecut-o la Nis in Serbia.

Atentie! Nu uitati ca Serbia si Muntenegru nu sunt in UE, drept urmare internt pe drum, nu prea. Daca in Muntenegru ne-am achizitionat cartele prepaid de la operatorii locali si am facut hotspot astfel incat nu am simtit lipsa social media-ului si ne-am vazut linistiti de postarile noastre zilnice, pe drum a fost mai complicat. Am folosit o aplicatie gps offline Here we go  care si-a facut bine spre foarte bine treaba. A dat rateuri de vreo 2-3 ori insa ne-am redresat repede. Cel mai grav a fost cand am urcat pana in varful muntelui in Kopaonik, cand deja se inserase si sus era o ceata asa de densa ca nu vedeam la jumatate de metru in fata. Nu am iesit decat vreo 30 km din peisaj dar acesti 30 km dus si intors ne-au costat vreo ora si ceva desi noua cred ca ni s-au parut vreo 10 ore…

Costul drumului, combustibil + vigneta de la bulgari (15 euro pentru o luna) + taxele de pod, a fost in jurul sumei de 1.000 lei.

Cazarile de pe drum: apartamentul din Kopaonik (Bed &Breakfast Nicole), 30 de euro! iar hotelul pentru noaptea de intoarcere, de la Nis (Hotel Tami Residences), 115 euro.

Costul barcii a fost de 5000 euro + 500 euro pentru skipper. Acesta difera de la barca la barca, fiecare platind pentru confortul pe care si-l doreste. Cheltuielile comune de pe barca (asigurarea barcii, porturile, combustibilul, mesele de pe barca si bautura) cred ca au fost in jurul a 350 de euro de persoana. In rest fiecare a cheltuit, pe mesele din porturi si pe alte chestii, cat a dorit. Atat costul barcii cat si taxele de port sunt mai ridicate decat in Grecia. In schimb mancarea a fost mai ieftina.

Destinatia

Marea Adriatica! O saptamana de stat pe apa, inconjurati de munti. Un view fantastic!

Traseul saptamanii a fost asa:

  • Sambata – Kotor. Ne-am preluat barca, am descarcat bagajele si am facut cumparaturi cat pentru o saptamana. Seara ne-am incheiat-o la un restaurant unde am facut cunostinta cu restul echipajelor. Golful Kotor este pe lista scurta cu cele mai frumoase fiorduri din lume si deasemenea face parte din patrimonial UNESCO.
  • Duminica – Solila. Am ajuns in port dupa ce peste zi am navigat si ne-am balacit intr-un golf. Am incheiat seara cu un beach party.
  • Luni – Bigova. Desigur, dupa ce am facut un raft party intr-un golf pustiu. Seara am avut balkanic party unde ne-am etalat tinutele gandite de acasa.
  • Marti – Budva. Da, si marti am avut raft party. Seara, teoretic trebuia sa fie una linistita, fara niciun party, pe uscat, organizat. Ne-am petrecut pe barci.
  • Miercuri: Am navigat si ne-am petrecut ziua si noaptea intr-un golf de unde, cine a mai fost in stare a mers cu barca cu motor la un restaurant cu specific mediteranean. Cine nu, a servit cina pe barca alaturi de echipaj. Noi asta am facut pentru ca din fericire l-am avut pe barca pe Dj Andi, cel pasionat de muzica si bucatarie!
  • Joi – Porto Montenegro. Unul dintre cele mai luxoase marine din Europa. Desigur, cina si cocktail seara. Aici ne-am intalnit si cu Bricul Mircea.
  • Vineri: raft party, unul dintre cele mai reusite din saptamana respectiva si apoi am pornit spre Kotor pentru ca la 8 dimineata, a doua zi, trebuia sa predam barca. Peste noapte “ne-am bucurat” si de o furtuna zdravana. Avand in vedere localizarea greografica, vremea este destul de capricioasa. A plouat aproape in fiecare zi, insa ploi scurte, de vara.
  • Sambata: ne-am baut ultima cafea pe barca si ne-am “imbarcat” in masini cu gandul deja la barca de la anu’!

Veti intelege mai multe din pozele noastre. Am avut si white party si regatta party. Sau cel putin am incercat, pana ne-a gonit vantul din golf! Asa ca eu stiu ce voi face si la vara. Party Sails rulz!!!

#samesamebutdifferent

Ti-ar putea placea si...